Waarom biedt Classic Drivers eenmalig verhuur aan?
Bij Classic Drivers bieden we nieuwe, duurzamere manieren om van klassieke wagens te genieten.
Naast onze zeer toegankelijke en flexibele lidmaatschappen, is eenmalige verhuur onze manier om jou te helpen de beste keuze te maken voor speciale gelegenheden.
In plaats van een klassieke wagen te kopen die normaal gesproken stof in de garage zal verzamelen als je evenement voorbij is, kun je bij Classic Drivers, één van binnen de club gedeelde iconische auto's, voor een korte periode huren, tegen een fractie van de huurprijs bij vergelijkbare verhuurbedrijven.
Na de huurperiode van jouw gewenste dag, lever je deze gewoon weer in.
Welke wagens zijn er voor eenmalig verhuur?
Het gevarieerde wagenpark met klassieke wagens van Classic Drivers bestaat uit iconische coupés en cabrio's.
Al onze wagens zijn beschikbaar voor eenmalige verhuur of als onderdeel van lidmaatschappen.
Wanneer begint en eindigt de huurperiode van de wagen?
De huurperiode gaat in op de gereserveerde dag dat de wagen is opgehaald hetzij rechtstreeks op het opgegeven adres is afgeleverd.
Huurperiodes:
Eenmalige huur:
Begin huurperiode: Ophalen/Levering: 09u00
Einde huurperiode: Binnenbrengen/Ophalen: 18u00
Kan ik een lidmaatschap nemen nadat ik eenmalig heb gehuurd?
Als je genoten hebt van je rit en je graag meer wagens wil ontdekken, kun je een lidmaatschap nemen.
Je eenmalige startgeld wordt als korting op je bestelling bijgeschreven, zodat je niet dubbel hoeft te betalen!
Om een lidmaatschap te nemen, registreer je jouw account voordat uw huurperiode is afgelopen en klikt u op de knop lidmaatschap. Hier krijg je dan een overzicht van alle mogelijkheden en voorwaarden. Kies dan het abonnement (maandelijks of jaarlijks) dat het best bij jou past in functie van het aantal ritten.
Ik ben vergeten om de wagen op tijd terug te brengen, wat nu?
Wanneer u bij eenmalige huur de wagen niet binnen de officiële huurperiode inlevert, worden er extra kosten in rekening gebracht.
Voor het eerste extra uur waarin we de wagen niet hebben ontvangen, rekenen we nog geen kosten aan.
Zodra het extra uur is overschreden, wordt de eenmalige huurprijs van 1 dag van uw selectie in rekening gebracht.
Wanneer u bij een lidmaatschap de wagen niet binnen de officiële huurperiode inlevert, worden er extra kosten in rekening gebracht.
Elke extra uur zal in rekening worden gebracht, zijnde 40 credits (Starter/Basic) of 30 credits (Pro) per gestart uur.
Heb je vragen of een goede reden om de wagen niet tijdig terug te brengen, neem dan contact met ons op via hello@classicdrivers.be
Is de verzending (brengen & ophalen) inbegrepen bij eenmalige huur?
Voor eenmalige huurbestellingen rekent Classic Drivers onderstaande transportkosten (brengen & ophalen) aan:
Binnen Oost-Vlaanderen: Transport (brengen & ophalen) een vaste vergoeding van € 25
Buiten Oost-Vlaanderen (Antwerpen/West-Vlaanderen): Transport (brengen & ophalen) een vaste vergoeding van € 50
Buiten Oost-Vlaanderen (Limburg/Vlaams-Brabant): Transport (brengen & ophalen) een vaste vergoeding van € 75
Hoe start ik een Classic Drivers lidmaatschap?
Om te beginnen met een Classic Drivers-lidmaatschap, gaat u naar onze lidmaatschapspagina , kiest u uit onze drie lidmaatschapspakketten wat voor u het beste past en vult u de benodigde informatie in.
Zodra jouw gegevens zijn ingevoerd, ontvang je een bevestigingsmail om je te laten weten dat je nu lid bent!
Nadat u zich heeft aangemeld, betaalt u een maandelijkse of jaarlijkse vergoeding zolang u bij de service blijft.
Let op: om je te kunnen registreren bij Classic Drivers, moet je 25 jaar of ouder zijn en woonachtig zijn in België.
Hoe haal ik het meeste uit mijn Classic Drivers lidmaatschap?
Onbeperkt huren
Wist je dat je onze wagens voor onbeperkte tijd kunt huren? Dat is juist! Geen vaste retourdata, geen limieten.
1. KIES je auto
Ga door onze collectie en selecteer je droomauto.
2. PLAN je rit
Vul je persoonlijke gegevens in, kies een vrij tijdslot en klik op reserveren.
3. RIJD en geniet
Haal je auto op en enjoy the ride.
4. HERBELEEF je ervaring
Klaar voor je volgende trip? Herhaal de voorgaande stappen.
Per rit verzamel je extra credits voor leuke extra diensten.
Zit je dag erop? Zet de wagen gewoon terug af bij ons.
Hou je ervan? Rij meer!
Ben je verliefd geworden op een van onze wagens? Of geniet je zo intens van je roadtrips en wil je vaker kunnen rijden?
Je kan je lidmaatschap aanpassen naar meer ritten of je kan bijkomende credits opladen om dat extra ritje te boeken.
Hergebruik en recycle
Wanneer je met onze wagen op de weg bent en daarna terugbrengt, zorg er dan voor dat je onze wagens en de omgeving met respect behandeld. Laat geen afval of vuil achter in de wagens of op de rijweg. Het zijn de kleine dingen die onze planeet groener maken!
Is er iets mis? Geen zorgen!
We willen dat onze wagens er precies zo uitzien als je had gehoopt. Als iets niet voor u werkt, laat het ons weten via de gebruiksfiche.
Fris en schoon
Elk Classic Drivers-auto wordt tussen elke verhuur door professioneel gewassen en het interieur gereinigd. Zo zijn ze telkens weer vertrekkensklaar.
Wanneer kan ik een wagen vervangen?
Met een Classic Drivers-lidmaatschap kun je een wagen zo lang houden als je wilt, of deze meteen verwisselen afhankelijk van de beschikbaarheid.
Er zijn geen beperkingen op de huurperiode.
Wanneer Classic Drivers de wagen heeft ontvangen en deze heeft goedgekeurd na het uitvoeren van een kwaliteitscontrole, kun je een andere wagen kiezen op het platform.
U ontvangt hiervoor een e-mailmelding.
Wat kost een Classic Drivers-lidmaatschap? Wat is er inbegrepen?
Classic Drivers biedt 3 verschillende lidmaatschapsniveaus:
STARTER – Ontdek, stap in en geniet
Minimum 3 ritten (300 credits) voor € 24,95 per maand of € 299 per jaar.
Binnenbrengen wagen: voor 18u00
Welkomstgeschenk: 100 credits.
Per rit verdien je 25 extra credits.
BASIC – Besteed meer tijd aan wat je leuk vindt
Minimum 6 ritten (600 credits) voor € 49,95 per maand of € 549 per jaar (1 maand gratis)
Binnenbrengen wagen: voor 19u00
Welkomstgeschenk: 150 credits.
Per rit verdien je 25 extra credits.
PRO – Meer kansen om je passie te beleven
Minimum 12 ritten (1200 credits) voor € 99,95 per maand of € 1099 per jaar (1 maand gratis)
Binnenbrengen wagen: voor 19u00
Welkomstgeschenk: 200 credits.
Per rit verdien je 25 extra credits.
Al onze lidmaatschappen zijn inclusief professionele schoonmaakdiensten.
Eenmalig startgeld voor elk lidmaatschap van € 150 voor waarborg, pechbijstand en verzekering.
Wanneer begint en eindigt de huurperiode van de wagen?
De huurperiode gaat in op de gereserveerde dag dat de wagen wordt opgehaald hetzij rechtstreeks op het opgegeven adres is afgeleverd.
Huurperiodes:
Lidmaatschap - Starter: Ophalen: vanaf 08u00 Binnenbrengen: tot 18u00
Lidmaatschap - Basic: Ophalen: vanaf 08u00 Binnenbrengen: tot 19u00
Lidmaatschap - Pro: Ophalen: vanaf 08u00 Binnenbrengen: tot 19u00
Zijn er extra kosten of verborgen kosten?
Er zijn geen extra kosten of verborgen kosten. U bent echter verantwoordelijk voor verlies of schade aan de gehuurde wagen.
- Kleine beschadigingen (verwijderbare vlekken, normale slijtage) worden bij ontvangst van de gehuurde wagen gemeld en worden niet in rekening gebracht.
- Bij grote schade die herstelbaar is, wordt de reparatieprijs volgens offerte in rekening gebracht.
- Niet-herstelbare schade (niet-verwijderbare vlekken en onherstelbare scheuren) wordt in rekening gebracht tegen de reparatieprijs volgens offerte.
Let op: diefstal of beschadiging van de wagen dient u Classic Drivers onverwijld schriftelijk te melden. Stuur dan een mailtje naar hello@classicdrivers.be
Gedurende de huurperiode zijn de aan het gebruik van het voertuig verbonden kosten,
bijvoorbeeld brandstof, tolgelden en parkeergelden voor rekening van de huurder, tenzij anders
afgesproken.
Wanneer worden er kosten in rekening gebracht voor mijn lidmaatschap?
U wordt automatisch gefactureerd aan het begin van elk maand of jaar, afhankelijk van uw keuze voor lidmaatschapsbetalingen. Het gefactureerde bedrag is gekoppeld aan het door u gekozen lidmaatschap.
De factureringsperiode is niet gerelateerd aan hoeveel ritten er worden gereden.
Hoe kan ik mijn lidmaatschap deactiveren?
U kunt uw lidmaatschap deactiveren tussen facturatiecycli (maandelijks of jaarlijks) . Om je lidmaatschap te deactiveren, stuur je een e-mail naar hello@classicdrivers.be om ons te laten weten dat je je lidmaatschap wenst te deactiveren. Classic Drivers kan een lidmaatschap alleen deactiveren voor het begin van een nieuwe factureringscyclus, na ontvangst en controle van de kwaliteit van de momenteel gehuurde wagens en na annulatie van de gereserveerde ritten.
Hoe kan ik mijn lidmaatschap opnieuw activeren?
Je Classic Drivers-lidmaatschap opnieuw activeren is eenvoudig! U kunt hier inloggen op uw account, uw nieuw lidmaatschap kiezen en opstarten door de verschillende stappen te doorlopen.
Is de brandstof inbegrepen?
Het voertuig wordt u bezorgd met een volle brandstoftank. U bezorgt het voertuig eveneens
met een volle brandstoftank terug. Doet u dit niet, dan wordt de ontbrekende hoeveelheid
brandstof u aangerekend.
Indien de wagen niet met volle tank wordt teruggebracht zal dit na verhuur in rekening worden
gebracht.
Bovenop de brandstofkost zal in dit geval een supplementair forfaitair bedrag aangerekend worden:
- eenmalige huur: € 35
- lidmaatschappen: 35 credits handlingskost (bij STARTER/BASIC); 25 credits handlingskost (bij PRO)
Hoe een rit te reserveren?
De ritten kunnen gereserveerd worden per periode.
Deze periodes worden per blok telkens vrijgegeven, zodoende dat elk lid de kans heeft om in elke blok zijn rit(ten) te kunnen reserveren.
Bij maandelijks abonnement: Kan je per rit boeken (aantal ritten afhankelijk van het gekozen abonnement en het aantal credits), per vrijgegeven periode.
Bij jaarlijks abonnement: Kan je meerdere (alle) ritten boeken (aantal ritten afhankelijk van het gekozen abonnement en het aantal credits), per vrijgegeven periode.
Periodes:
Periode 1: Lente (april tem juni)
Periode 2: Zomer (juli tem augustus)
Periode 3: Herfst (september tem november)
Hoe lang is de opzegperiode? Wat met mijn resterende credits?
Bij opzeggen van het abonnement:
De credits blijven geldig en beschikbaar tot uiterlijk 3 maanden na de opzegtermijn.
Opzegperiode is voor elk abonnement vastgelegd op 1 maand.
Wat zijn credits? Wat kan ik er mee doen?
Uitleg gebruik credits:
Bij je lidmaatschap ontvang je in ruil voor je gekozen abonnement een aantal credits.
STARTER-lidmaatschap: 300 credits, goed voor minimaal 3 ritten
BASIC-lidmaatschap: 600 credits, goed voor minimaal 6 ritten
PRO-lidmaatschap: 1200 credits, goed voor minimaal 12 ritten
Aantal ritten (1 rit = 1 dag) die je kan reserveren is afhankelijk van de tarieflijst en de gekozen periode)
Met deze credits kan je een rit reserveren volgens de tarieflijst.
Indien het saldo van je beschikbare credits onvoldoende is, kan je steeds de ontbrekende credits aankopen (Koop losse credits via dashboard in je account).
Wat zijn extra credits? Wat kan ik er mee doen?
Extra credits: Per rit die je rijdt, verdien je extra credits. Hoe meer ritten je doet, hoe meer je er kan verzamelen.
De extra credits kan je dan inruilen voor extra services, zoals onder andere een ophaal- en bezorgservice, ontbijt- of lunchpakket, roadbooks of extra tijd.
Wat is Classic Drivers?
Classic Drivers is een online verhuurservice die klassieke wagens deelt binnen een club, voor zowel eenmalige als op lidmaatschap gebaseerde verhuur.
Met een eenmalige huur kun je een wagen kiezen voor een speciale gelegenheid, deze rijden voor de gewenste huurperiode en deze vervolgens terugbrengen als je klaar bent.
Met een lidmaatschap kun je kiezen, rijden wanneer je maar wilt.
Kies je auto, Plan je rit, rijd en geniet, herbeleef je ervaring.
Classic Drivers, the roadtrip members club.
Waarom ontvang ik geen e-mails van Classic Drivers?
Als je je hebt aangemeld voor een Classic Drivers-lidmaatschap of een wagen eenmalig hebt gehuurd voor een speciale gelegenheid en geen e-mail van ons hebt ontvangen, controleer dan je spam-map.
Als je onze e-mail daar vindt, voeg dan Classic Drivers toe als een van je contacten. Zo niet, neem dan gerust contact met ons op via hello@classicdrivers.be
Vergeet niet dat u altijd informatie over uw account en uw gehuurde wagen(s) kunt vinden in uw account op onze website.
Wat zijn de door Classic Drivers geaccepteerde betaalmethodes?
Classic Drivers aanvaardt Bancontact en kredietkaarten.
Wat zijn extra credits? Wat kan ik er mee doen?
Extra credits: Per rit die je rijdt, verdien je extra credits. Hoe meer ritten je doet, hoe meer je er kan verzamelen.
De extra credits kan je dan inruilen voor extra services, zoals onder andere een ophaal- en bezorgservice, ontbijt- of lunchpakket, roadbooks of extra tijd.
Hoe en waar ophalen en brengen?
Alle wagens van Classic Drivers worden op werkdagen (maandag t/m vrijdag) en weekenddagen (zaterdag t/m zondag) opgehaald en terug gebracht naar volgend adres:
CLASSIC DRIVERS
Anthonis de Jonghestraat 60I
9100 Nieuwkerken-Waas
Contactgegevens:
Kristof Stuer
0032(0)467091568
hello@classicdrivers.be
Brengen/halen jullie buiten Oost-Vlaanderen?
We kunnen momenteel niet brengen/halen buiten Oost-Vlaanderen voor onze lidmaatschappen.
In de toekomst zal je meer ontdekken over de mogelijkheden die we kunnen aanbieden om toch een breng/haal service te kunnen aanbieden.
Hoe werk ik mijn adres bij?
Je kunt maar één adres opslaan in je Classic Drivers-account. Als u een wijziging moet aanbrengen, gaat u naar het gedeelte Profiel van uw account en selecteert u 'Bewerken' naast het gedeelte adres. Wanneer u klaar bent, bevestigt ons systeem de wijziging en werkt uw account bij.
Hoeveel kost breng & haal service?
Eenmalige huur:
Voor eenmalige huurbestellingen rekent Classic Drivers onderstaande transportkosten (brengen & ophalen) aan:
Binnen Oost-Vlaanderen: Transport (brengen & ophalen) een vaste vergoeding van € 25
Buiten Oost-Vlaanderen (Antwerpen/West-Vlaanderen): Transport (brengen & ophalen) een vaste vergoeding van € 50
Buiten Oost-Vlaanderen (Limburg/Vlaams-Brabant): Transport (brengen & ophalen) een vaste vergoeding van € 75
Lidmaatschappen:
Breng en haalservice binnen Oost-Vlaanderen:
Voor STARTER- en BASIC leden kost deze service 50 credits.
Voor PRO-leden kost de service 40 credits.
Momenteel voorzien we nog geen breng- en haalservice buiten Oost-Vlaanderen.
In de toekomst ontdek je hier meer over de mogelijkheden!
Hoe maak je de wagen(s) schoon?
Wanneer de wagen(s) aan ons worden geretourneerd, zorgt Classic Drivers ervoor dat ze zorgvuldig worden schoongemaakt. We maken gebruik van professionele schoonmaakdiensten die zijn ontworpen om deze iconische wagens rijklaar te houden.
We vermijden waar mogelijk chemisch reinigen vanwege de zware chemicaliën die erbij betrokken zijn, maar sommige wagens moeten van tijd tot tijd chemisch worden gereinigd. Onze medewerkers zorgen ervoor dat elk wagen na reiniging veilig wordt afgedekt met een autohoes om extra handelingen te voorkomen. Dit proces en deze technieken stellen ons in staat om u met schone en frisgewassen wagens de baan op te sturen.
Moet ik mijn gehuurde wagen wassen voordat ik deze terugbreng?
We waarderen het enorm indien je de wagen gewassen binnenbrengt.
Je kunt je wagen ongewassen retourneren. Maar bij buitensporige vervuiling (modder op exterieur en/of interieur) rekenen we wel extra kosten aan. Elk Classic Drivers-wagen wordt tussen verhuur door professioneel gewassen en het interieur gereinigd.
Oeps, ik heb de wagen beschadigd. Zijn er schadekosten?
Afhankelijk van de ernst van de schade worden de volgende acties ondernomen door het team van Classic Drivers:
Kleine beschadigingen (verwijderbare vlekken, normale slijtage) worden bij ontvangst van de wagen gemeld en worden niet in rekening gebracht.
Bij grote schade die herstelbaar is, wordt de reparatieprijs volgens offerte in rekening gebracht.
Niet-herstelbare schade (niet-verwijderbare vlekken en onherstelbare scheuren) wordt in rekening gebracht tegen de reparatieprijs volgens offerte.
Let op: verlies of beschadiging van de wagen dient u Classic Drivers onverwijld schriftelijk te melden. Stuur dan een mailtje naar hello@Classic Drivers.be